גבעת חיים איחוד
חסר רכיב

משלנו / פינדה שפע 1989

פוגשים אותם בשבילי המשק, בחדר-האוכל, בענפי החקלאות ובעיקר בשטחי-הבנייה. אנשים אלה אינם אלה אינם נמנים עם חברי-המשק, אם כי קשה מאוד להעלות על הדעת, מה היינו עושים בלעדיהם. בקיצור הפועלים השכירים אצלנו. 
אביא לפניכם אי-אלה פרטים אישיים אודותיהם, רק כדי לדעת מי הם, כי ללא ספק הם חלק מהנוף הקיבוצי שלנו. 

אברהם ג'ורג' – בן 75 תושב חדרה, נשוי, עבר אלינו עוד מהקיבוץ המאוחד, ניצול שואה. כדורגלן, עוד בהונגריה היה כדורגלן ובתור שכזה שיחק בשורותינו. מוכר אצלנו בשם משפחתו ג'ורג'. מבצע עבודות בנייה, שיפוצים, תיקונים – ומה לא

ברוך לוי – בן 72, מהכפר השכן, עוזרו ומלווהו של ג'ורג', קטן קומה ומהיר צעד, חובש כובע טמבל כחול. מה ג'ורג' היה עושה בלעדי שניהם?
 
אפרים ארליך – אף הוא מאלה שהצטרפו אלינו לבנות את הנקודה מיומה הראשון. שומר שדותינו, בן 62, רווק, מלווה בכלב ענק אחד וטנדר.  יליד הולנד, שומר גם על שטחי המאוחד. 
ציון חביב – בן 57 מנתניה, בעל מקצוע א'-א' בפרדסנו, אף-על-פי שבתחילה עבד במטע. ציון חביב כשמו, כן הוא.

סירי ששמו האמיתי שלום בן אברהם – כיום גמלאי באליכין, האחרון בשדרת ה"ותיקים", אך למרות שנפרד מאיתנו, חובה להזכירו כצבעי ראשי לצידו של שאול שיין ז"ל, ובהמשך כמבצע את כל עבודות הצביעה במחנה. 

מאיר שבת – מסגר, הגיע אלינו בהיותו בן 21 כמתלמד של שמואל קרני ז"ל. עם הסתלקותו של שמואל, קיבל על עצמו את כל עבודות המסגרות של המשק. מאיר כיום בן 48, משפחתו (4 ילדים) גרה בחדרה, נמצא איתנו 27 שנים. 

שלום דוגמא – בן 59 גר לידינו באליכין, אף הוא מעמוד התווך בין עובדי הפרדס. תחילה עבד בן-ירק. 

אליהו פהימפור – 59 תושב אחיטוב, עולה מכורדיסטן, יד-ימינו הנאמן במשך שנים רבות של זיגי ז"ל הבלתי נשכח. בעל מקצוע מעולה בכל הנוגע למים ואינסטלציה. 
אברהם יהושע – הנגר בה' הידיעה. הרבה שנים לא ידענו איך לקרוא לו ומה שמו הפרטי בין השניים. כך נשאר אברהם יהושע. מנגר אצלנו זה 20 שנה, גר בגבעת-אולגה, באחרונה התחתן וחובק תינוק. 

יהושע מכלוף – בן 46 מאור עקיבא, עבד כפועל אחראי מטעם סולל בונה, לפני כ-6 שנים הצטרף אלינו. רואים אותו רוכב על טרקטור כתום, עובר מאתר בנייה אחד למשנהו ועושה את מה שנדרש. 

ניסים סבן – בן 52 אף הוא מאור עקיבא, בעל ניסיון רב בכל עבודות בניין. שנתיים כאן ולפני כן היה בין מקימי תחנת הכוח בחדרה. לאחרונה מבצע ביחד עם פנחס את הקמת אתר ההנצחה ע"י בית הקברות.

פנחס סרוסי – בן 32 רווק, מתגורר בגבעת אולגה, אף הוא עבד קודם בסולל-בונה וזה שנה וחצי עובד בגבעת-חיים. 

יוסף, יוסי חיון – האחרון בקבוצת המניין בן 27 נשוי עם ילד מפרדס חנה, הוא יד ימינו של יהושע. 
על נשים שעובדות במשקנו – בפעם אחרת. 

מתוך בתוכנו

חסר רכיב