גבעת חיים איחוד
חסר רכיב

פינת האולפן החדשה / ישראל כץ 1973

 
פינת האולפן החדשה עומדת על תילה
כתב ישראל כ"ץ 

בפינה המזרחית של הקיבוץ, על יד צריפי התיירים, מתנוססים שני בתים חדשים בני 2 קומות כל אחד.
מקום זה היה פעם שטח עזוב ומוזנח, ובו לול ישן ורעוע ששימש מחסן לזבלים כימיים, ועל ידו סככת פח עם קירות רשת, שהייתה שייכת לגן-הירק ובשנים האחרונות החזיקו בה שאריות של תרנגולי- הודו. 

עם הקמת המבנה סולקו הלול והסככה, והשטח עבר לידי הגננים שלנו. אלה הספיקו כבר לשתול דשאים, עצים וצמחים למיניהם. הסביבה מקבלת צורה נאה, העולה למרפסת הקומה השנייה יכול ליהנות מנוף מרהיב עין של שדות, פרדסים והרים, הנראים באופק הרחוק בכוון טול כרם מזרחה. כדאי לבקר ולהיווכח שאכן כן הוא, ואין בכך גוזמה.

שני בתי אולפן אלו מיועדים ל-45 תלמידים. 15 חדרי מגורים, וכן כיתת לימוד, מועדון, מחסן בגדים ומשרד שישמש גם חדר למורים ומדריכים.
אחד הבניינים מיועד כולו למגורים, ובו 12 חדרים (6 בכל קומה). בבניין השני 3 חדרי מגורים בקומת הקרקע, כל שאר השטח מיועד למועדון, למחסן ולמשרד. 

בכל בנין 2 מקלחות מצופות חרסינה, ומים חמים המגיעים ממכון חימום מרכזי לכל הברזים ולכל הכיורים. גם קירות בתי השימוש מצופים חרסינה.

בכל חדר 3 מיטות וארון חדש בעל 2 קומות עם מגירות ומדפים, ולכל תלמיד תא לחוד בארון עם 2 דלתות לאחסון החפצים האישיים שלו. נוסף לארון הבגדים יש מקום אחסון נוסף בכל חדר וחדר בתוך האינטרסול של הפרוזדור, הפתוח כלפי החדר וסגור עם דלתות מבפנים.
לכל 3 חדרים יש מטבחון קטן במרפסת, ובו כיור, שיש וברז מים למים חמים.

באחד הבניינים, שיש בו רק 3 חדרי מגורים נמצא חדר אחד גדול המיועד להיות מחסן בגדים, ןהנגרייה מכינה כעת את התאים החדשים לציודו. גם בחדר זה ובמשרד ישנם כיור שיש וברזים למים חמים. הקומה העליונה מחולקת לשני חלקים ע"י מחיצת הרמוניקה מבד פלסטי. חצי קומה תשמש כיתת לימוד והמחצית האחרת מועדון לתלמידי האולפן עם דלפק ומזנון, כיור, שיש ומים חמים. בשעת הצורך מזיזים את המחיצה וכל שטח הכיתה מצטרף לשטח המועדון. 

אני תקווה שהאולפן, המורים והתלמידים ירגישו טוב בבניינים אלו וגם במקום החדש. ומאחל להם הצלחה!

חסר רכיב