חסר רכיב

ליאו קרוק

ליאו קרוק
- כ"ח סיון תשמ"א
27/07/1948 - 30/06/1981

גיל: בן 33 בנפלו

מקום נפילה: בעת שרותו בצבא

בן אליאונורה ואפים, נולד ביום כ' בתמוז תש"ח (27.7.1948) בשנחאי שבסין. את לימודיו התחיל ליאו בבית-ספר תיכון ועבר ללמוד בבית-ספר ימי באנגליה. המשפחה המשיכה לנדוד, עברה לוויטנם, והאח הצעיר עבר לאוסטרליה. כיום, המשפחה כולה נמצאת באוסטרליה. ביוני 1967, אחרי הניצחון במלחמת ששת הימים, החליט ליאו לעלות כתייר לארץ, ושוב לא נפרד ממנה. ממעמד של תייר הוא עבר למעמד של מתנדב, בקיבוץ גבעת-חיים איחוד. הוא ניחן בכשרונות אמנותיים: ידע לצייר, לשיר ולנגן. בעזרת כישוריו אלה מצא ליאו את מקומו בחברה הישראלית.

בפברואר 1970 התגייס ליאו לצה"ל, ושירת בחיל-השריון. בן 21 שנים הוא עבר אימוני טירונות, ויחד עם שניים מחבריו הקים להקת זמר בחטיבה 7. באוגוסט 1971 עלה ליאו לדרגת רב"ט, וחתם על שירות בתנאי קבע. הוא המשיך להופיע בלהקה צבאית.

ליאו קרוק

ביוני 1973 השתחרר ליאו מצה"ל, כהמשך ישיר להופעותיו במסגרת הצבאית, הוא הקים עם חבריו להקת זמר "שבר-ענן" אולם כשפרצה מלחמת יום הכיפורים גויס ליאו לשירות מילואים ולחם בחזית הסורית והמצרית.

כשהשתחרר התחתן ליאו עם חברה שהכיר בעת שירותו בלהקה הצבאית, ונולדה להם בת - דנה. ליאו המשיך להופיע עם להקת הזמר, ובו בזמן החל ללמוד מלונאות ב"תדמור", שבהרצליה.

ליאו קרוק

ביום א' בסיוון תשמ"א (30.6.1981), בעת שירות מילואים, נפטר ליאו מהתקף-לב. בן 33 שנים הוא היה במותו. הוא הובא למנוחות בבית-הקברות בגבעת-חיים איחוד.

ליאו השאיר אחריו בת, הורים ואח.

מפקד יחידתו כתב עליו למשפחתו: "ליאו ראה בשירות בצה"ל ציון-דרך בחייו וזכות לתרום את חלקו בהגנת המולדת. הוא עשה זאת מתוך הכרה באחריותו הלאומית כלפי המדינה, ומתוך תודעה לחובתו האזרחית כלפי עם ישראל. במותו, בדמי ימיו, אבד לנו אח ורע. במשך שירותו ביחידה התגלה לנו ליאו כאדם עליז ומלא שמחת-חיים, הגון, ישר ומסור לחבריו ולמשפחתו בכל לב. במשך כל תקופת שירותו היה נאמן לעבודתו".

מתוך מפעל ההנצחה הממלכתי 'יזכור', שנערך ע'י משרד הביטחון

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

לואי איש הנשמה

אבי ששון | 3/5/2015

בס"ד

כמה מצער שרק אחרי 34 שנים נודע לי שליאו נפטר הכרתי אןתו כאשר שבצו אותי כמנחה בדרן לחולית בידור מטעם הווי ובידור במלחמת יום הכיפורים 
הכרתי אדם עם לב זהב בעל חוש הומור וטוב לב גואה.
כאדם דתי הנחתי תפילין  בוקר אחד הוא פנה אלי בבקשה להניח תפילין מאד הופתעתי ושמחתי 
הצעתי לו את התפילין כמתנה והוא שמח והבטיח שימשיך להניחם. 
לצערי מהשחרור ממילואים לא ראיתיו יותר.
אך תמיד זכרתי ואמשיך לזכור אותו.
יהי זכרו ברוך
אבי ששון
לשעבר בדרן ומנחה

חסר רכיב