חסר רכיב

הדסה הרץ

הדסה הרץ
- כ"ט אלול תשמ"ב
29/12/1916 - 16/09/1982

פורים לילדים וחברים מימין - אסתר, יוסף והדסה הרץ

פורים לילדים וחברים מימין - אסתר, יוסף והדסה הרץ


הדסה הרץ - הספד חוה שפע 20.9.82

הדסה נולדה ב- 1916 באוסטריה. עלתה מגרמניה ב- 1936. חברה בקיבוץ מ- 1937. עזבה את הקיבוץ ב- 1974.

הדסה הרץ

כאשר אני רוצה לדבר על הדסה, עלי להזכיר את יוסף ז"ל. ראשית היכרותנו עם הדסה החל ביום שיוסף, נהגנו הראשון במשאית הישנה בזמנו, הביא עולים מנמל חיפה. ביניהם היתה גם הדסה. הוא התרשם עמוקות ממנה ולרושם זה נתן ביטוי בפומבי בדרכו בעליצות הידועה. כתוצאה מהתרשמות זו הדסה ויוסף התקשרו וכעבור מספר שבועות הקימו חדר משפחה. הזוג היה אהוד בקרב החברים ובפרט בחוג הקבוע שברקע היה הקומקום החשמלי, הראשון בקיבוץ. החבורה שהתקבצה מכלל שכבות החברה נשארה נאמנה גם כאשר המשפחה הלכה והתרחבה. הדסה שעול העבודה והמשפחה וודאי לא הקלו עליה, קבלה כל אחד שנכנס לביתה בסבר פנים יפות.
תחילה עבדה במכבסה והמשכה במטבח ילדים, שבזמן ההוא היה זה מוסד עצמאי, בתפקיד זה היא התחלקה גם בניהול המטבח.
במלחמת העצמאות הדסה גויסה לנהל שני מטבחי פלמ"ח שבכפר יונה, אליו הגיעו מגוייסי גח"ל. תפקיד זה היה לא קל, כי הגיעו אליו מתנדבים מכל קצבי עולם, אנשים שבקושי עמדו בדרישות של אימונים מפרכים באקלים קשה ומזון שלא היו רגילים אליו. למרות הקושי שבמילוי התפקיד, הדסה מלאה אותו בכל המסירות וההקפדה שאפיינו אותה.
בתקופת העלייה הגדולה התנדבה הדסה  לליווי עולים בתנאי צפיפות מחרידים גם משימה זו עשתה עמדה בכבוד. 
במעבר ל"נקודה" החדשה הדסה עבדה במחסן ילדים וכעבור זמן החלה לעבוד באיזולטור, ובעבודה זו התמידה תקופה ארוכה. בתקופה האחרונה להיותה בקיבוץ שירתה את החברים הנזקקים לטיפול פדיקור.

יוסף והדסה

יוסף והדסה


בתחילת שנות השבעים צצה בעיה עקרונית. לקיבוץ היתה החלטה ברורה בסוגיית כספי ירושה שקבלה חיזוק בשתי אספות נוספות. הדסה, לאחר בירורים ופניות מטעם החברים הקרובים לה, לא קיבלה את הסיכומים ושני הצדדים הגיעו למסקנות הראויות. גם לאחר עזיבתה את הקיבוץ המשיכה להיות אם ורעיה למשפחה... עד היום הזה אני חשה צביטה בלב בעוברי ליד בית המשפחה.

פורים 1965 - הדסה ויוסף הרץ

פורים 1965 - הדסה ויוסף הרץ

 

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!

חסר רכיב