חסר רכיב

יוסי לבני

יוסי לבני
- ד' שבט תשס"ג
21/06/1921 - 07/01/2003

נולד: 21.6.1921, שבועות תרפ"א, בירושלים

שמו ניתן לו על ידי הוריו לזכר יוסף חיים ברנר, שנרצח זמן קצר לפני הולדתו של יוסי.  הוא גדל בבית בו ספג מילדות תרבות, השכלה, עברית משובחת, אהבת המוסיקה, ערכים. היה חניך תנועת המחנות העולים, הגשים בה, וכשהגיע להכשרה, למד אף עבודת כפיים מהי. אחר-כך גם היה מדריך בתנועה, מדריך שהיה לו במה לעניין את  חניכיו.  בבית-השיטה הכיר את הפלמחניקית זאבה. בשבת השחורה נעצר יוסי, עם חברים רבים אחרים על ידי הבריטים. במלחמת השחרור נלחם במסגרת חטיבת גולני.

שנתיים אחרי היכרותם נישאו יוסי וזאבה. בהמשך ייוולדו להם שלושת ילדיהם – אילה, דקלה ואלון. ואחר-כך שבעת נכדיהם, שאותם לא זכתה זאבה לחבוק – היא נפטרה בטרם עת ממחלה.

עם הפילוג עזבו יוסי וזאבה את בית השיטה, ובהמשך הצטרפו לגבעת-חיים. אחרי מות זאבה, יוסי, שעד אז עבד עבודת כפיים, יצא ללימודים, ובהמשך הפעיל את יכולותיו האחרות, ועבד באפעל, בארכיון התק"ם. גם בספרייה העיונית שלנו עבד.

 יוסי היה אדם ברוך כשרונות: הייתה לו תבונת כפיים, היה קורא נלהב של ספרות עברית ואנגלית, בקיא בלשוננו, חובב נלהב וידען גדול במוסיקה, ועוד ועוד. לא רבים בחברתנו ידעו כל זאת, כי היה אדם צנוע ומופנם. היה לו עולם רוחני פנימי עשיר אך סגור. בעולמו זה היה מקום רב  לילדיו, והם ידעו מה רבה הייתה אהבתו ודאגתו להם.

נפטר: 7.1.2003, ד' בשבט תשס"ג      


משפחת לבני


יוסי וזאבה



תגובות לדף זה
תגובה חדשה

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!

חסר רכיב