חסר רכיב

שרה ברשלום

שרה ברשלום
- י"א חשוון תשס"ד
02/01/1915 - 06/11/2003



במשפחה עמדו על כך: יום הולדתה של שרהל'ה הוא נר שני של חנוכה (תרע"ה). התאריך נובמבר 1915 - לא נחשב. נולדה בלמברג, פולין, וגדלה בגרץ, אוסטריה. 




שם הצטרפה בגיל צעיר לתנועת השומר הצעיר, משם יצאה להכשרה, שם פגשה את גרי (ועוד צעירים שיהיו בעתיד חברי גבעת-חיים) ומשם גם עלתה ארצה בשנת 1933. והיה זה גרי, הוא עלה לפניה, שקיבל פניה ביפו. מאז, כל חייה בגבעת-חיים חייתה. כאן עבדה בכל עבודה, כאן נולדו שלושת בניה, מכאן התפזר השבט שרב והתעצם- נכדים ונינים, אהבתה הגדולה ואושרה הרב. התפזר, גיאוגרפית, החום והקרבה לא נחלשו.

 

שרהלה וגרי



מתוך דברים שנשאה יהודית על קברה:

לשרהל'ה שלנו, האהובה  - אימא, סבתא, סבתא-רבא!

עצוב לנו להיפרד ממך היום, כשהפרידה האמיתית, הממשית הייתה כבר מזמן, כשלפני שבע שנים בגד בך זיכרונך, ואט אט התרחקת מאתנו. רק עינייך היפות קיבלו את פנינו, בכל פעם שביקרנו אצלך. לא תקשרת, לא הגבת לגילויי האהבה שהרעפנו עלייך, ולא זכית להכיר את גל ותומר, את רועי וגוני, את יובל ואביב  - נינייך הצעירים. כמה חבל...

היחידי שתקשרת אתו, עד שעצמת את עינייך, בלחיצת-יד יומיומית, היה גרי, אלוף נעורייך.

שרהל'ה! אישה טובה וצנועה ונעימת הליכות, שהקיבוץ והוויתו היו נר לרגלייך. מעולם לא שמענו תלונות ממך, קיטורים, ביקורת או רכילות. היית לנו סמל ומופת לקיבוצניקית של פעם  - חלוצה של עידן התמימות.

נזכור את פנייך היפות והטובות, את צבע עינייך שהורשת לבנייך ונינייך. ונזכור את טוב לבך שדאגת לחלקו שווה בשווה בין כל בני משפחתך.

 

תהי מנוחתך עדן, אוהבים ומתגעגעים.

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!

חסר רכיב