כניסת חברים ותושבים

מטה כביש 581
מטה תושבים - למען בטיחות בכביש 581
בשעה טובה - אישור ממע"צ על התחלת עבודות בצומת גבעות חיים - לחץ לצפיה


27-6-10
שלום לכולם,

 

בחודשים האחרונים הגברנו את הלחץ על הרשויות כדי לפעול ולקדם את העשייה בפרויקטים הבטיחותיים על כביש 581. עיקר הפעילות מתבצע על מנת שהכיכר המתוכנת בצומת גבעת חיים יתוקצב ומע"צ יוכלו לצאת במכרז לביצוע העבודות, במקביל אנו דורשים מהרשויות לנסות ולקדם פיתרון באזור אמץ-אחיטוב-המעפיל, רק שלצערנו הפתרון המוצע בשלב זה אינו מקובל על תושבי אחיטוב- עובדה זו מטרפדת כרגע את ההתקדמות בפרויקט זה.

 

אנו פועלים במספר מישורים - 

 

בהיבט המקצועי

 

1.      הזמנת סיור של מהנדסת מחוז מרכז במשטרת התנועה לאורך כביש 581 והכנת דוח המתאר את הסכנה על כביש 581 . דוח המהנדסת מצורף למכתב זה ונשלח לבכירים במשטרה ובמע"צ. הדוח נכתב רק עבור צומת גבעת חיים, מהסיבה שהמהנדסת רצתה להפריד עניינית את הטיפול בצומת גבעת חיים מאשר את הטיפול בשאר הצמתים הבעייתיים על כביש 581.

 

2.      כתיבת דוח אשר הוכן ע"י מהנדס כבישים מטעמינו אשר מנתח את רמת הסיכונים בצמתים השונים לאורך כביש 581. תקציר דוח מהנדס הכבישים מטעמינו:

  1. נפח התנועה גדל על הכביש בכ 40% מאז פתיחת מחלף באקה עם כביש 6 – הדוח מצביע על כך שכביש 581 הפך לכביש רוחב מובהק אשר מחבר בין כביש 6 לכביש 4 (– נתונים אלו עומדים בסתירה לנתונים שהוצגו לראש המועצה ע"י משרד התחבורה ובכך מצדיקים את הטענה שיש לקבל חוות דעת של יועץ בר סמכא בלתי תלוי. )
  2. מספר התאונות הקשות\קטלניות על כביש 581 רב יותר באזור המעפיל-אמץ מאשר באזור גבעת חיים.
  3. כביש 581 עבר את מקסימום הקיבולת שלו ככביש חד מסלולי דו נתיבי .
  4. לאור ריבוי המשאיות והאוטובוסים בציר הכביש, מעורבותם הגבוהה יחסית של כלי רכב אלו בתאונות, רמות הסיכון הגבוהות בצמתי הפניה לישובים-  זהו עניין של זמן עד שתהיה בכביש 581 קטע הנדון תאונה קטלנית רבת נפגעים. יש להקדים ולעשות מעשה בהקדם, ולשפר את תשתיות הכבישים מידית.

 

 

בהבט התקשורתי – שיתוף פעולה עם אור ירוק, אור ירוק מעוניינים לצאת בקמפיין מתוקשר לקדם את צומת גבעת חיים לאחר שסיירו בצומת להזמנתנו. שבוע שעבר היה כאן צוות צילום שלהם שתיעד את הנעשה בצומת גבעת חיים בבוקר וכן ראיין מספר תושבים שנפגעו או קרוביהם נפגעו בתאונות בצומת, זאת מתוך כוונה להפיץ את המיידע לחברות החדשות. ואנו מקווים שיעשה כן בקרוב.

 

בהבט הפרלמנטארי – המשך עבודה עם ח"כ אורית נוקד, המייצגת את התנועה הקיבוצית בכנסת וכן צירופו  למאבק של ח"כ זאב ביילסקי, יו"ר צוות הפעולה של קדימה בנושא תחבורה ובטיחות בדרכים ואשר קידם נושאים רבים בנושא בטיחות בדרכים.

גם ח"כ נוקד וגם ח"כ ביילסקי פנו בעניינינו לשר התחבורה ואנשיו וכן נפגשו עם בכירים במע"צ על מנת לקדם את העשייה בצומת גבעת חיים.

 

מיסוד וחיזוק קשר עם היישובים והתושבים - ייסוד שיתוף פעולה עם הפורומים של ההורים בבתי הספר ועם ראשי ישובים. חלוקת עלון לכל תלמיד בבתי הספר אשר בו פנייה להורי התלמידים בנושא הסכנה בצומת גבעת חיים.

בתחילת יולי נערוך מפגש "פורום של פורומים" כינוס פורומי הורים מארבעה בתי הספר  - "יובלים" "משגב" "שפרירים" ו"מעיין-שחר", בנושא מעורבותם של ההורים במאבק ונשקול יחדיו הצעות לגבי דרכי פעולה של הורי התלמידים – כיצד יוצרים מודעות לנושא הבטיחות ודרכים לגיוסם למאבק. בימים האחרונים חילקנו לכל תלמיד, בסיוע ראשי פורומים של ההורים בבתי הספר עלון,( גם כן מצורף) ,  אשר בו פנייה להורי התלמידים על מנת ליידע אותם על הסכנה צומת גבעת חיים ובכך ליצור פתח להמשך פעולה וגיוסם של ההורים למאבק. בגדול, אנו מתחילים לתכנן כעת את תחילת שנת הלימודים הבאה, מתוך ראיה של מועד זה כנקודת חוזק שלנו בו אפשר להפעיל לחץ על הרשויות באמצעות ההורים. אך אופי הפעילות יקבע רק לאחר שנערוך את המפגש ונדון בהצעות השונות.

 

בהבט הארגוני -  צוות מצומצם "מטבחון" המונה 7 חברים אשר מתכנס בתכיפות ועובד בשיתוף פעולה על מנת לתאם את פעילות המטה. מעבר מ"מטה תושבים" ל"מטה יישובים" כדי ליצור קשר חזק עם וועדי היישובים – זהו תהליך שאנו רק בתחילתו.

 

פניה לגורמים נוספים   פניה לשר החינוך, מר גדעון סער בקשר לסכנה להסעות התלמידים, פניה למבקר המדינה לבדוק התנהלות קלוקלת של גרירת רגליים מצד החברה הלאומית לדרכים (מע"צ) במציאת פיתרון.

 

אני רוצה להודות לגב' מירה בראל שפועלת רבות ומקשרת אותנו לגורמים רבים בנושא המאבק.

 

עלינו להמשיך ולפעול להפעיל לחץ הן בנושא צומת גבעת חיים והן בנושא פרויקט המעפיל-אחיטוב-אמץ. הדברים לא תמיד פשוטים.

ברור הוא כי גם צומת עין החורש הוא צומת מסוכן, אך לצערי, למרות מספר פניות שלי, אין פעילים מטעם הקיבוץ המעורבים באופן פעיל במטה היישובים -  ולכן בשלב זה קצרה ידי מלהושיע.

 

שיתוף פעולה טוב עם המועצה  - השבוע נפגשנו מספר פעילים מצומצם עם ראש המועצה, מר רני אידן. ראש המועצה ציין כי הוא פועל בדרכים רבות כדי לנסות ולקדם את הפרויקטים בכביש 581, אך נתקל בקשיים רבים מול מע"צ. רני אף ציין כי המועצה פנתה מספר פעמים למע"צ מתוך רצון לקדם ואף לממן עבודות הכנה לצומת גבעת חיים אך נדחתה.

 

בפגישתנו, הבאנו בפני ראש המועצה הצעה לשכור את שרותיו של יועץ כבישים בר-סמכא, עבור כביש 581, אשר יכול לקדם את ענייננו. לשמחתנו הרבה, רני הגיב בחיוב ואף כבר ניפגש עם היועץ, ד"ר משה בקר, אשר מוכר כמומחה במדינת ישראל בנושאי תחבורה ובטיחות בדרכים. רני גייס את מטהו באופן יוצא מן הכלל וחתם עם המומחה על הסכם התקשרות.  כמו כן, ראש המועצה היה נכון להצעות נוספות שהעלינו בפניו.

כמו כן, לפני כחודש פנינו למועצה להציב כוח שיטור בצומת גבעת חיים ואמץ, רני הצליח להגיע להסדר עם המשטרה לגבי הצבת כוח שיטור 3 פעמים בשבוע בבקרים בצומת גבעת חיים.

 

בפגישה הגשנו לראש המועצה את הדוח אשר הוכן ע"י מהנדס כבישים מטעמינו ומנתח את רמת הסיכונים בצמתים השונים לאורך כביש 581 ואת נפח התנועה על הכביש.

 

אני רוצה להודות לכל מי שתרם בתקופה האחרונה - רבים תרמו והתעניינו, כל עשייה מבורכת ותורמת רבות כדי שנמשיך הלאה ונתקדם.

אני אשמח לקבל הצעות נוספות.

 

 

אני מבקש מכולכם פעם נוספת...פנו אל הרשויות...בטלפונים במכתבים...אל תורידו את הנושא מסדר היום שלהם.

 

 כתובות למשלוח מכתבים ופניות בנושא הסכנה על כביש 581:

 

 שר התחבורה והבטיחות בדרכים – מר ישראל כץ

sar@mot.gov.il

02-6663000

02-6663004

פקס: 02-6663005

 

מר יעקב גנות - מנכ"ל משרד התחבורה

  mancal@mot.gov.il

ganoty@mot.gov.il

 

  02-6663032/0

  02-6663033/9פקס

 

מר אלכס וישניצר - מנכ''ל החברה הלאומית לדרכים

רח' יהדות קנדה 29

ת.ד. 1021

אור יהודה 60371

החברה הלאומית לדרכים

פקס פניות הציבור  037355855

טלפון לשכה 0373555401

פקס לשכה 036345890

 

מר יצחק זוכמן מנהל אגף בכיר תשתיות ופיתוח     

zuchmani@mot.gov.il

02-6663114 

 

מר רני אידן  - ראש המועצה

Rani@hefer.org.il

לשכה: 09-8981600

 

 

נא לכתב גם את מטה התושבים על מכתביכם

road581@gmail.com

אמיר שילה 052-8785156

 

 

 

 

בברכה,

אמיר שילה

ראש מטה תושבי עמק חפר למען בטיחות בכביש 581

 

 

 

דו"ח מהנדסת כבישים של מחוז מרכז במשטרת התנועה בנושא צומת גבעת חיים
תמונות מההפגנה והתאונה
פניה למפעלים לצמצום תנועת משאיות
תשובת פריגת בנושא צמצום תנועת משאיות