כניסת חברים ותושבים

שיח גלריה: גיא ברנרד רייכמן
תאריך התחלה  14/09/19
שעת התחלה  12:00
מקום
If the Kids are United
גיא ברנרד רייכמן
7.9.19 - 26.10.19
פתיחה: שבת, 7.9.19 , בשעה 12:00
שיח גלריה: שבת, 14.9.19, בשעה 12:00

תמונה מהתערוכה


קורות חיים

יליד 1983

לימודים:

חוג להיסטוריה וספרות באוניברסיטת תל אביב

תואר שני בבצלאל

תערוכות

תערוכת בוגרים – תואר שני בצלאל, 2018

גלריה אינדי - 2018

חי ויוצר בתל אביב

 

את עבודת המיצב של האמן גיא רייכמן כדאי לראות על הרצף שבין עולם המשחק לעולם האמנות כששניהם ניזונים מחומרי המציאות. בשני המישורים הללו משקיע האדם את כל כולו, ואין לתהליך תכלית אלא העיסוק בדבר. החיבור בין שני התחומים הוא המהות של יצירתו של גיא רייכמן. אבל כדאי לנו לא להשלות את עצמנו, אין כאן רק הנאה לשמה, בדרכו האמן שותל תכנים סמויים שנושאים מסר חברתי. 

בספרו "האדם המשחק" טוען ההיסטוריון  Johan Huizinga שהתרבות נשענת על יסודות של משחק. היציאה מעולם הממשות אל עולם המשחק מעבירה את האדם המשחק לספירה של יוצר תרבות. כמה מאפיינים בולטים קיימים בשני עולמות אלו, ובשניהם  מתקיימים הניגודים – המשעשע והרציני.

תחום מיוחד בעולם המשחקים שמור לכל אותם צעצועים המייצגים עולם מקביל בקטן. כדבריו של המדען  פייר לזלו (Pierre Laszlo)  אלו אוביקטים סטריוטיפים שהילד יכול לעשות בהם מניפולציה ולשלוט בהם כרצונו. נוסח דומה של פרקטיקה מפעיל גם רייכמן באופן העבודה שהוא בוחר לעשות בעבודת האמנות. זירה זו מאפשרת לו לטעון את עבודתו מבלי ליפול למלכודת של מעורבות יתר. היא משאירה אותו בעמדה חוץ-טריטוריאלית. הוא מעיד על עצמו שכילד בילה שעות על גבי שעות ביצירת כלי המשחק שלו. אז הייתה האמנות כלי שרת בידי המשחק היום המשחק מתייצב לצידו, כאמן בעל עמדה ביקורתית חברתית.

פייר לזלו (Pierre Laszlo)  אומר "ש"המשחק הילדי נושא עימו תמיד פוטנציאל של ביקורת על תרבות המבוגרים". ואכן, באמצעות "המשחק" שבפנינו חושף האמן מנגנונים חברתיים ותרבותיים, את המסקנות יסיקו הצופים.                                                                                       חנוש מורג, ספטמבר 2019